Belang inwoners voorop

Voor burgerparticipatie is veel aandacht geweest de afgelopen 4 jaar. Maar we zijn er nog niet. De opzet uit 2021 van het burgerparticipatie plan dient daadwerkelijk uitgevoerd te worden. Particicpatie beschouwen wij als; meedenken in het algemeen belang.

• Voor burgerparticipatie is veel aandacht geweest de afgelopen 4 jaar. Maar we zijn er nog niet. Wij pleiten ervoor dat de opzet uit 2021 van het burgerparticipatieplan daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Participatie beschouwen wij als; meedenken in het algemeen belang.
  • VVD Heemskerk wil dat er een vereenvoudiging en versimpeling voor vergunning aanvragen komt. De aankomende omgevingswet moet hier een belangrijke bijdrage aan leveren.

• Naast het verbeteren van de menselijke kant van de dienstverlening, kan er ook nog een grote slag gemaakt worden op het gebied van onlinedienstverlening. Uitgangspunt van VVD Heemskerk is dat digitale dienstverlening altijd wordt gebruikt waar dit mogelijk is, maar maatwerk zoals persoonlijk contact in stand wordt gehouden.

• VVD Heemskerk is sterk voorstander van het terugdringen van de regeldruk.