Waar ondernemers ruimte krijgen

VVD Heemskerk wil dat er in Heemskerk meer mensen aan het werk zijn. Want een baan is zoveel meer dan een inkomen. Het is het gevoel dat je bijdraagt aan de samenleving en het zorgt voor contact met fijne collega’s. Daarom willen wij dat iedereen in Heemskerk mee kan doen. Ondernemers horen voldoende ruimte te krijgen om aan de slag te kunnen. Juist de lokale bedrijven hebben een moeilijke tijd achter de rug.

• VVD Heemskerk wil ruimte voor succesvol ondernemerschap op onze bedrijventerreinen De Houtwegen en De Trompet. De regels die bepalen welke bedrijven zich er wel of niet mogen vestigen, dienen niet knellend te zijn. De ondernemers die nu reeds op De Trompet gevestigd zijn, mogen daar van ons blijven. Het vestigingsbeleid dient daarop te worden aangepast. Ondernemers hebben recht op duidelijkheid over welke bedrijven wel en welke niet zijn toegestaan.
  • Wij bevorderen ondernemerschap in de recreatieve sfeer. Kleinschalig passend in de omgeving. Als voorbeeld Noorddorp.

• Er moet een toekomstplan komen voor de aanpak van de leegstand van het centrum.

• Wij willen bedrijven meer met elkaar laten verbinden: #samensterk. Cultuur en onderwijs moeten hierbij betrokken worden.