Slimme duurzame oplossingen

Duurzaamheid is belangrijk. We hebben geleerd van de ervaringen van de laatste jaren: dus niet overal windmolens (wel op zee), terughoudend met zonneparken en warmtenetten. VVD Heemskerk kijkt positief naar de landelijke ontwikkelingen betreffende kernenergie.

• Duurzaamheid is belangrijk. We hebben geleerd van de ervaringen van de laatste jaren: dus niet overal windmolens (wel op zee), terughoudend met zonneparken en warmtenetten. VVD Heemskerk kijkt positief naar de landelijke ontwikkelingen betreffende waterstof en kernenergie.
  • Meer inzetten op duurzame energie, zelf de regie houden, b.v. stimuleren van energie neutrale bouwprojecten. Wel betaalbaar en niet het onmogelijke eisen. Innovatie in energie moet voor de burger rendabel en inzichtelijk zijn. Circulair bouwen.

• Gemeente Heemskerk is een slimme volger. VVD Heemskerk wil dit nadrukkelijk ook zijn in het proces “van het gas los”. De technische ontwikkelingen volgen elkaar echter in hoog tempo op. Vandaar dat wij inzetten op het gebruik van waterstof in plaats van gas. Dit houdt in dat wij vooralsnog even wachten met het maken van wijkuitvoeringsplannen. Hiermee voorkomen wij dat onze inwoners onnodig op kosten worden gejaagd.

• We stimuleren lokaal eigenaarschap om energie op te wekken. We doelen hierbij op het stimuleren van inwoners en hen zelf verantwoordelijkheid te geven om energiekosten beheersbaar te houden.

• We stimuleren- en staan open voor nieuwe innovatieve initiatieven om Heemskerk op te stuwen in de vaart der volkeren.