Betaalbaar wonen

Of u nu alleen woont in Broekpolder, samenwoont met uw partner in de Waterakkers of met kinderen een huis met tuin hebt in het Beijerlust: de woningnood in Heemskerk is hoog en het einde hiervan lijkt nog niet in zicht. VVD Heemskerk wil dat er nieuwe huizen bijgebouwd gaan worden zodat iedereen betaalbaar in onze gemeente kan (blijven) wonen. We geven voorrang aan betaalbare koop- en huurwoningen.

• VVD Heemskerk wil gevarieerd bouwen waardoor er voor verschillende doelgroepen aan huisvesting kan worden voldaan. Jongeren én ouderen verdienen hierbij speciale aandacht.

• We starten met het realiseren van BKH (Betaalbare Koopwoningen Heemskerk) om hiermee onze jongere inwoners te behouden in Heemskerk.

• In samenspraak met Woon op Maat en de inwoners wordt de herstructurering van de Schrijversbuurt opgepakt.

• In de komende periode dient te wordt gestart met de bouw bij de Stationsomgeving en op het Odin terrein. Daarnaast worden de locaties De Velst, Duitslandlaan, Starweg en Eikenhof (marquettepark) opgeleverd.

• Het Heemskerkerduin moet wat VVD Heemskerk betreft agrarisch blijven.

• VVD Heemskerk wil voorkomen dat inwoners van Heemskerk lang moeten wachten op een woning doordat specifieke (nieuwe) doelgroepen voorgaan. Wij willen dat voor deze specifieke groepen andere woonvormen worden gerealiseerd.