Minister van Justitie en Veiligheid Dilan Yesilgoz bezoekt Heemskerk.

Afgelopen Woensdag 8 Maart was onze minister van Justitie en Veiligheid Dilan Yesilgoz-Zegerius in Heemskerk. Ze was uitgenodigd door Gaatze de Vries (oud VVD wethouder Heemskerk en thans op de VVD kieslijst voor de Provinciale Staten verkiezingen VVD Noord-Holland). Gaatze de Vries gaf een rondleiding op het Europaplein, met een gevolg bestaande uit onze minister, gedeputeerde Esther Rommel, VVD raadsleden uit Heemskerk en Beverwijk, Bertus Berghuis, Anita PerrĂ©-Meijer en Serge Ferraro. Zij spraken met bewoners en winkeliers (die hier allen al lang wonen en werken)  van het Europaplein hoe zij de situatie daar ervaren. Deze buurt wordt al tijden geteisterd door overlast gevende hangjongeren, criminaliteit en een enorme verbouwing van Europaplein zelf. Al lijkt het iets beter te gaan, extra aandacht voor de wijk is essentieel. Fijn dat er ook aandacht hiervoor is vanuit de landelijke en  provinciale politiek en hopen dat de situatie op het Europaplein en omgeving  snel verbeterd.

Wij danken de minister voor haar bezoek aan Heemskerk.