Brandy de Groot #3

Brandy de Groot (1980) is de afgelopen 4 jaar raadscommissielid geweest voor VVD Heemskerk. In deze rol heeft ze deelgenomen aan de commissie ABF (algemeen bestuur en financiën) en RWD (ruimte, wonen en duurzaamheid). In de commissies worden de raadsvergaderingen voorbereid. Daarnaast altijd aanwezig als ondersteuning bij de raadsvergaderingen.

Ik ben Brandy de Groot 41 jaar getrouwd met een echte ezel. Wij wonen met onze kinderen heerlijk in Heemskerk. Wij genieten van het gezellige centrum, het vele groen en de mogelijkheden om te sporten in onze gemeente.

In het dagelijks leven werk ik als operatie assistent en heb ik een eigen schoonheids en pedicure praktijk aan huis. Deze beroepen geven aan dat ik graag voor de medemens zorg. Dit hoop ik dan ook met het raadswerk te kunnen doen. Zorgen voor voldoende woningen voor elke doelgroep die dat nodig heeft, zorgen voor ondernemers zodat zij onze gemeente bruisend houden en werkgelegenheid creëren en zorgen dat onze gemeente zo prettig blijft om te wonen. Want een veilig dorp is een dorp waar je veilig bent en je veilig voelt.

Maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden dus soms een liefdevol schopje onder het achterwerk om iemand weer in beweging te krijgen en zijn/haar leven weer op de rit te krijgen. Ook dat is zorgen.

De afgelopen 4 jaar heb ik veel geleerd over het raadswerk, zo heb ik mij bijvoorbeeld ingezet voor de omgevingswet en burgerparticipatie. De omgevingswet is een groot project waarbij veel gaat veranderen zowel voor inwoners als gemeente. Bij participatie hebben we ook nog een hoop te leren ook dit geldt voor de gemeente maar zeker ook voor de inwoners! Ik zal mij de komende periode hier dan ook voor blijven inzetten.

Ik heb ontzettend veel zin om de komende 4 jaar weer aan de slag te gaan voor Heemskerk, want Heemskerk blijft goed wordt beter!