Frank Hermans #4

Frank Hermans (1978) is 20 jaar lid van de VVD en begon zijn carrière in het onderwijs. Sinds 2002 werkt hij in verschillende functies binnen de gemeente Haarlem waarvan de laatste 12 jaar als afdelingsmanager. Daarnaast is hij trotse vader van drie kinderen. Twee dochters die 13 en 11 jaar oud zijn en een zoontje van 7 jaar.

“Vanaf 2006 woon ik in de gemeente Heemskerk en ik vind persoonlijk dat we het in Heemskerk al best goed op orde hebben. Het blijft goed, maar wordt beter is het uitgangspunt. Ik gun niet alleen mijzelf en mijn gezin, maar alle inwoners van Heemskerk een dorp waar je trots op kan zijn. Een groen, schoon en veilig dorp waar het prettig is om samen in te wonen, te werken en te recreëren”

Frank heeft naar eigen zeggen een druk leven, maar zich met volle overtuiging inzetten voor een nog mooier Heemskerk geeft hem juist energie!

“Voor mij zijn de volgende uitgangspunten belangrijk: De gemeente is er voor de inwoner en de ondernemer en niet andersom. Dit betekent dat we ons steeds moeten blijven verdiepen in hun belevingswereld en daar het gesprek over aangaan. Als we niet goed kunnen uitleggen waarom we dingen doen, dan moeten we het ook niet doen.  Een grote eigen verantwoordelijkheid voor zowel burgers als ondernemers met een gemeente die ruimte en vrijheid geeft om te handelen. Waarbij ik vind dat we alleen lokale regels moeten hebben die ook echt bijdragen aan het bereiken van doelstellingen, geen onnodige regels dus!

Gelijkheid en gelijke kansen is mijn uitgangspunt, iemand kan dus nooit iets meer gelijker zijn dan een ander. Kijk naar talent en waar je naartoe wil en niet waar je vandaan komt of tot welke identiteit je behoort. Iedereen heeft een talent en kan aangesproken worden op het gebruik van dit talent. Voor wie dit nodig heeft, is en blijft de gemeente er voor ondersteuning. Dienstverlening waarvan ik uitga dat alles zo snel mogelijk en digitaal gaat, maar persoonlijk contact en maatwerk blijft waar dit nodig is. Een goed en degelijk financieel beleid met zo’n lage mogelijke lasten voor de burger en ondernemer is voor mij ook een belangrijk onderdeel. Een meerjarig sluitende begroting gericht op de toekomst!”